אנחנו נתקלים בטיפוגרפיה בכל מקום שאנחנו מסתכלים סביבנו. על אריזות של מוצרים בסופר, בעיתון היומי, בבאנרים פרסומיים באינטרנט ובפרסומות על שלטי חוצות.
האלפבית העברי תמיד היוה אתגר למעצבים גרפיים. כאשר אנחנו ניגשים לעצב לוגו, ברושור, אתר אינטרנט או כל פורמט גרפי אחר, אנחנו נתקלים בתפריט הפונטים שמלא באינסוף אפשרויות של פונטים עבריים למעצבים מהם אנחנו נדרשים לבחור את הפונט מתאים ביותר לעבודה. הבעיה היא – איך בוחרים מכל הרשימה הזו את הפונט המוצלח ביותר לפרויקט שלנו?
בפעם הבאה שאתם עובדים על פרויקט עיצובי – יש לנו כמה טיפים לתת לכם כדי שתוכלו ליצור עיצובים מהממים:
• דבקו בפונט שלכם! לפעמים תראו כותרות ופסקאות וחלקים אחרים באותו המאמר עם יותר מידי פונטים שונים. זה יכול ליצור עומס ויזולאלי ולהיות מבלבל עבור הקורא. לכן עדיף להיצמד לפונט אחד או שניים כדי להגיע לאיכויות טיפוגרפיות גבוהות יותר. כמובן שזה לא אומר שאי אפשר להשתמש במשקלים שונים של אותו הפונט (בולד, צר, נטוי וכו׳).
• אם אתם לא בטוחים לגבי איזה פונט הכי מתאים נסו להקשיב לאינטואיציות שלכם ולתת להן להוביל אתכם אל הפונט שמרגיש לכם הכי מתאים לפרויקט. בנוסף נסו להתייעץ עם חברים מעצבים, כדי לקבל עוד פרספקטיבה של עין רעננה ואוביקטיבית.
• נסו לשים את עצמכם בעמדת הקורא. לדוגמא אם אתם מעצבים עיצוב לבני נוער נסו לדמיין איך הם יראו את העיצוב ומה העיצוב ישדר להם, מה בעיצוב ימשוך להם את תשומת הלב והאם כל האינפורמציה עוברת בצורה קריאה, נהירה ואופטימלית. זה גם זמן מעולה לתפוס כמה שגיאות כתיב או טעויות עיצוב אחרות.
זה הזמן לצאת לדרך ולהנות מהעבודה הייחודית שנקראת עיצוב גרפי, ועל הדרך תדאגו שגם אתם וגם הקוראים שלכם נהנים מפונטים עבריים טובים, יפים ונכונים.
נכתב ע"י זוהר בוטנר // אאא