טוב לדעת

איך בוחרים פונטים?

אנחנו נתקלים בטיפוגרפיה בכל מקום שאנחנו מסתכלים סביבנו. על אריזות של מוצרים בסופר, בעיתון היומי, בבאנרים פרסומיים באינטרנט ובפרסומות על שלטי חוצות.

האלפבית העברי תמיד היוה אתגר למעצבים גרפיים. כאשר אנחנו ניגשים לעצב לוגו, ברושור, אתר אינטרנט או כל פורמט גרפי אחר, אנחנו נתקלים בתפריט הפונטים שמלא באינסוף אפשרויות של פונטים עבריים למעצבים מהם אנחנו נדרשים לבחור את הפונט מתאים ביותר לעבודה. הבעיה היא – איך בוחרים מכל הרשימה הזו את הפונט המוצלח ביותר לפרויקט שלנו?

בפעם הבאה שאתם עובדים על פרויקט עיצובי – יש לנו כמה טיפים לתת לכם כדי שתוכלו ליצור עיצובים מהממים:

• דבקו בפונט שלכם! לפעמים תראו כותרות ופסקאות וחלקים אחרים באותו המאמר עם יותר מידי פונטים שונים. זה יכול ליצור עומס ויזולאלי ולהיות מבלבל עבור הקורא. לכן עדיף להיצמד לפונט אחד או שניים כדי להגיע לאיכויות טיפוגרפיות גבוהות יותר. כמובן שזה לא אומר שאי אפשר להשתמש במשקלים שונים של אותו הפונט (בולד, צר, נטוי וכו׳).
• אם אתם לא בטוחים לגבי איזה פונט הכי מתאים נסו להקשיב לאינטואיציות שלכם ולתת להן להוביל אתכם אל הפונט שמרגיש לכם הכי מתאים לפרויקט. בנוסף נסו להתייעץ עם חברים מעצבים, כדי לקבל עוד פרספקטיבה של עין רעננה ואוביקטיבית.
• נסו לשים את עצמכם בעמדת הקורא. לדוגמא אם אתם מעצבים עיצוב לבני נוער נסו לדמיין איך הם יראו את העיצוב ומה העיצוב ישדר להם, מה בעיצוב ימשוך להם את תשומת הלב והאם כל האינפורמציה עוברת בצורה קריאה, נהירה ואופטימלית. זה גם זמן מעולה לתפוס כמה שגיאות כתיב או טעויות עיצוב אחרות.

זה הזמן לצאת לדרך ולהנות מהעבודה הייחודית שנקראת עיצוב גרפי, ועל הדרך תדאגו שגם אתם וגם הקוראים שלכם נהנים מפונטים עבריים טובים, יפים ונכונים.

נכתב ע"י זוהר בוטנר // אאא

Brochure-1

qleft
qright

הלקוחות שלנו מספרים

לא כמו האופי הישראלי שנוהג לדחות ולדחות. הכל נעשה בזמן מאוד קצר ובתוצאות שתמיד משביעות רצון.

עידן ירדני, מנהל שיווק מסעדת “שגב"
qleft
qright

הלקוחות שלנו מספרים

התוצרים מדברים בעד עצמם, נראות אחידה מחד ומגוונת מאידך, תוך עמידה בלו"ז ותמיד בשלווה ובאדיבות.

ליאת ליפסקי, מנהלת מועדון יולדות "המרכז הרפואי מאיר"
qleft
qright

הלקוחות שלנו מספרים

העבודה בוצעה תוך התאמה מקצועית וגמישות לצרכינו בפרויקט. התוצאות היו בהתאם וגרפו מחמאות רבות.

נורית לוי, חברת N-trig
qleft
qright

הלקוחות שלנו מספרים

עבדנו אתכן על פרוייקטים מגוונים ובכל פעם הותרתן בנו חווית לקוח יוצאת מן הכלל. ללא תלות בעומס העבודה בסטודיו, תמיד שידרתן לנו את תחושת "הלקוח היחיד".

טלי כהן, מנהלת שיווק, חברת NeuroTech
qleft
qright

הלקוחות שלנו מספרים

אות העיצוב - האתר מאוד יפה, כולם מתרשמים מהעיצוב , קל מאוד להתמצאות ונוח לשימוש

גיורא אוריין, אות העיצוב
qleft
qright

הלקוחות שלנו מספרים

it’s a very professional and attractive profile it came out very nicely.

tal aviation
Top