מילא חברות גדולות, אבל מיתוג לעסקים קטנים ובינוניים? כשהמוניטין טוב והלקוחות ממשיכים לזרום, מדוע הם צריכים את זה? רמז: התשובה נמצאת בגוף השאלה.
במוקדם או במאוחר, כל עסק קטן או בינוני שואל את עצמו את השאלה, "האם אני צריך מיתוג"? מדובר בשאלה חשובה מאין כמוה, ואי לכך ראוי שכל עסק שמכבד את עצמו יתחבט בה. לתשובה שני חלקים.
חלקו הראשון של התשובה בה בדמותן של שאלות נוספות, והן: האם אני רוצה ליהנות ממוניטין שהולך לפני, ושיכירו אותי במגזר בו אני פועל? האם אני רוצה למשוך יותר לקוחות ממה שאני מושך כיום, או לחלופין לשמר את הלקוחות הקיימים? האם אני רוצה ליצור יתרון תחרותי על מנת לבלוט בשוק דינאמי ובלתי צפוי?
במידה וענית בחיוב על לפחות אחת מהשאלות הנ"ל, אז עליך למתג את עצמך. זה מאד פשוט. מיתוג מגדיר את האישיות של העסק שלך באופן החכם ביותר ובהתאם לתנאי השוק בהם הוא פועל, על מנת למשוך אליו כמה שיותר לקוחות ולהגדיל את המחזור העסקי. מיתוג טוב מציג את העסק שלך באור חיובי וייחודי וצורב אותו בזיכרונם של אלו שנחשפים אליו, אם באמצעות פרסומים שונים, אם באמצעות קידום אורגני בגוגל של אתר האינטרנט, אם באמצעות כרטיס הביקור והניירת המשרדית. העסק שלך הופך להיות בלתי נשכח, וכשנזקקים לשירותים בתחום העיסוק שלך, העסק שלך פשוט נמצא בתודעה. זהו מיתוג.
רגע אחד, אתה נזעק – "אני לא צריך מיתוג על מנת להשיג את היעדים העסקיים שלי. השירות האיכותי שאני מעניק עושה עבורי את העבודה. לקוחות מגיעים מפה לאוזן. באזור בו אני פועל כולם כבר מכירים אותי. כבר יש לי מוניטין מכובד".
תשובה זו מובילה לחלק השני של התשובה לשאלה "האם אני צריך מיתוג?". העסק שלך צריך מיתוג, כי למעשה אתה כבר מטפח מותג, מבלי לדעת שאתה עושה זאת. מיתוג הינה מילה חופפת לרושם שהעסק שלך עושה על אנשים. כאשר אתה אומר, "איני צריך מיתוג, כי מכירים את העסק שלי מספיק ואיכות השירות, התמחור והמיקום הגיאוגרפי עושים את שלהם", משתמע מבין השורות שהמותג שטיפחת מוצלח ומספק בעיניך. לכן, התשובה לשאלה "האם אני צריך מיתוג?", היא כמובן כן, כיון שאתה כבר יודע שהרושם שהעסק שלך מותיר הינו חזות הכל. אך השאלה האמיתית שאתה חייב לשאול את עצמך היא, "האם אני צריך מיתוג מקצועי?"
ניחשת נכון. התשובה היא כן. אתה צריך סטודיו למיתוג מקצועי משתי סיבות עיקריות: קודם כל, על מנת להיערך נכון לשינויים ומגמות בשוק. לתמורות העתיד יכולות להיות השפעות לא פשוטות על העסק שלך, וראוי להיערך אליהן מבעוד מועד. למרות שלא תמיד ניתן לצפות את השינויים הנושבים ברוח, חיזוק המותג יהפוך את העסק שלך לאיתן יותר בעין הסערה, מאיזה כיון שלא תבוא. והסיבה השנייה היא הלקוחות. בעוד שאנחנו רגילים לספור רק את הלקוחות שבוחרים בנו כהוכחה להצלחתנו, אנו נוטים להתעלם מן הלקוחות שנרתעים מאתנו והולכים למתחרים. אז אם אתה רוצים להכיר חלק מהלקוחות שעד עכשיו בחרו בעסק שמעבר לכביש, מיתוג מקצועי יביא אותם למפתן דלתך. באחריות.
אז למה כל עסק צריך מיתוג?
העסק שלך זקוק לסטודיו למיתוג מקצועי שיילווה אותך בחשיבה האסטרטגית המקדימה – קרי, איזה רושם אתה רוצה להשאיר על לקוחותיך – ואז יתפור לך את החליפה המתאימה לניהול הרושם הנ"ל, צעד אחר צעד. אתה זקוק לסטודיו שיסייע לך להבין מהם הערכים שמנחים אותך, מבדלים אותך ותורמים להצלחתך. אתה צריך אנשי מקצוע שיעניקו לך כלים להבין היכן אתה רוצה להיות בטווח הקצר והארוך כאחד, ושיכין את התשתית המיתוגית להפיכת החזון למציאות. אתה צריך שותף שיצייד אותך בחומרים שיעבירו את המסר שלך באופן עקבי ויצירתי, על מנת שאתה תישאר צעד אחד לפני כל המתחרים. אתה צריך את סטודיו ברעם.
סטודיו ברעם הוקם בשנת 2002 ע"י לימור ברעם, מעצבת גרפית בוגרת לימודי תקשורת חזותית ולימודי ניהול עסקי בכיר. סטודיו ברעם עוסק במיתוג עסקים ומתמחה בעיצוב גרפי, עיצוב אריזות ובנייה ועיצוב אתרי אינטרנט. מעבר למקצועיות, ליצירתיות ולזמינות המלאה ללקוחות, הבידול שלנו מתבטא בהבנה העסקית והשיווקית שאנחנו מיישמים בתהליך העבודה. כדי להעביר את המסר השיווקי בצורה הוויזואלית הנכונה ביותר אנחנו לומדים על המוצר, על קהל המטרה, על האתגרים עמם מתמודדים הלקוחות ותוכנותיהם לעתיד, ומלווים אותם בייעוץ וביישום משלב החשיבה האסטרטגית הראשונית ועד לסיום המוצלח של תהליך המיתוג. לקוחותינו בוחרים בנו בזכות היצירתיות, ההקפדה על האיכות, ההבנה העסקית ושיווקית, היכולת לספק את הפתרון הנכון לצורך והתקשורת הבינאישית המצוינת.
עוד על החשיבות של מיתוג עסקי תוכלו לקרוא כאן >>
לקביעת פגישת יעוץ, התקשר/י עכשיו לטלפון 09-7744802 ובקש/י את לימור ברעם – מנכ"לית סטודיו ברעם. התחל את המיתוג המקצועי שלך ברגל ימין, וסיים אותו בדיוק במקום שבו אתה רוצה להיות.