פותחים עסק חדש? בונים מיתוג לעסק ותיק? אחרי שבחרתם שם מתאים, מגיע שלב עיצוב הלוגו. למה? כי לוגו הוא השער דרכו לקוחות מזהים אתכם ותופשים את מה שאתם עושים.
כולנו מכירים ואוהבים לוגואים. הם מלווים אותנו מאז שהיינו ילדים קטנים, כשהיו לנו דברים טובים יותר להרהר בהם מאשר מודלים עסקיים ותהליכי מיתוג. הלוגו של קוקה קולה, למשל. או מקדונלד'ס. חלב עמיד. עלית. וולט דיסני. יש עוד הרבה דוגמאות.
מדוע חברות ועסקים צריכים לוגו? לוגו זה שער. שער למה שהחברה ו/או העסק מייצגים ומאמינים בו. שער למה שהם עושים, ובעיקר לערכים שמניעים אותם לעשות את מה שהם עושים. ברגע שלקוח פוטנציאלי מזדהה עם אותם ערכים, אז הוא מזדהה עם החברה. ואם לוגו החברה אמור לעורר בקהל היעד תחושות מסוימות, אז הוא עושה את זה באופן באופן הפשוט ביותר – באמצעות איור מעוצב שפונה ישירות לרגש.
הלוגו מייצג את החברה ואת הערך המוסף שלה, משקף את זהותה, ומשדר את הערכים המרכזיים שלה. אופן הפעולה של הלוגו על הרגשות הוא עדין, כמעט חשאי – זוהי כוחה של תמונה גרפית, בניגוד, למשל, לטקסט ומלל. אנשים מפתחים רגשות ללוגואים – רגשות כגון הזדהות, אהדה, שייכות, הערכה וכן הלאה – וכתוצאה מכך גם לחברה.
הלוגו מהווה יריית פתיחה הכרחית בתהליכי מיתוג עסקי, שמטרתם ליצור מותגים בעלי אישיות שאפשר לזהות ממרחקים. לוגו הוא רק אלמנט אחד בתהליכי מיתוג עסקים, כאשר שם החברה, הסלוגן שלה, השפה המיתוגית שלה, המוצרים שלה והתרבות הארגונית שלה מהווים נדבכים מרכזיים נוספים. אבל הלוגו תמיד שם, ברקע, כרושם הראשוני שנצרב היטב בעיניים ובמוח שמאחוריהם.
עיצוב לוגו נעשה בידי משרדי מיתוג ומעצבים גרפיים. ישנם חוקים ברורים לעיצוב לוגו מקצועי. הוא צריך להיות מותאם למה שהחברה עושה ול"אני מאמין שלה". הוא צריך להיות "מעבר לזמן" – כלומר, לא להיות מושפע יתר על המידה מרוח התקופה. הוא צריך להיות פשוט ולא עמוס מדי (העין סולדת מעומס). הוא צריך להיראות טוב גם בשחור-לבן. הוא צריך להיות בלתי נשכח. יש הרבה חוקים, וחלקים נועדו להישבר מפעם לפעם. סטודיו או משרד מנוסה פותח בתהליך מלא בהשראה עם הלקוח, שסופו בלוגו בעל כוח מיתוגי רב שיוצר רושם בל יימחה. יחד עם זאת, לוגואים רבים מעוצבים ללא הניסיון והידע המתאימים, תוך חוסר מודעות למה שהופך לוגו לאלמנט כה חזק בתהליך המיתוג.
צוות סטודיו ברעם מביא עמו מעל ל-16 שנות ניסיון בעיצוב לוגואים לחברות ועסקים רבים, לרבות מסעדות, בתי קפה, חברות מזון, עמותות, חברות נדל"ן, חנויות בוטיק, אולמי אירועים, משרדי אדריכלות ועוד.
בעיצוב לוגו, אנו שמים דגש על התהליך עם הלקוח, כחלק מהותי בדרך לתוצאה הרצויה. אנו מתחילים בפגישה מעמיקה עם הלקוח, על מנת להבין את אופי החברה ומה מניע אותה. בשלב הבא אנו קופצים ראש למחקר מעמיק על התחום בו עוסקת החברה ועל הסביבה הארגונית וחוקי המשחק המיתוגיים על פי הם היא מתקיימת. בשלב הבא ניתן דרור לדמיון המתפרע: ניצור סקיצות "גסות" – רעיונות בעפרון על נייר, שעל בסיסם ניצור מספר סקיצות מקצועיות של לוגואים ללקוח. לאחר שנעביר ללקוח את הסקיצות הטובות ביותר, נשב עמו לסיעור מוחות: מה עובד, מה פחות, מה להוריד, מה להוסיף. נבחר את הלוגו שאהבנו, ונפתח אותו עד למוצר המוגמר, המושלם.
אנחנו מאמינים שהלוגו שלך צריך להיות ייחודי וחד-פעמי – קצת כמו לפגוש אדם מעניין ברחוב וללכת שבי אחריו.
על מנת לפתוח בתהליך המרגש של עיצוב הלוגו החדש שלך, התקשר/י עכשיו לטלפון 09-7744802 ובקש/י את לימור ברעם – מנכ"לית סטודיו ברעם.