טוב לדעת

מסעדנים – הידעתם כמה השפעה יש לתפריט?

עיצוב תפריטים חורץ גורלות של מסעדות, בדיוק כמו רמת האוכל, רמת השירות, עיצוב הפנים והשלט בכניסה

התפריט הוא הכלי השיווקי החשוב ביותר של כל מסעדה ובית קפה, מהסיבה הפשוטה שכל מי שמתיישב פשוט חייב להסתכל עליו. סועדים אף פעם לא פוסחים על התפריט. אין דבר כזה. השאלה היא, מה רואים ומרגישים הסועדים ברגע שהם פותחים את התפריט? עם הקמת מסעדה, אתם חייבים לדעת שהשליטה על התשובה לשאלה הזו היא בידכם. לכן, אתם חייבים קודם לשאול את עצמכם: מה אתם רוצים שהם יראו? מה אתם רוצים שהם ירגישו?

שיווק באמצעות התפריט הוא מדע. מדובר בתחום שנחקר מזה ארבעה עשורים על ידי מחלקות שיווק באוניברסיטאות ברחבי העולם. מה שאפשר לומר בבטחה הוא שעיצוב תפריטים חורץ גורלות של מסעדות, בדיוק כמו רמת האוכל, רמת השירות, עיצוב הפנים של המסעדה והשלט בכניסה. לא פחות. ננסה להסביר מדוע.

קודם כל, נתחיל מהמובן מאליו: מסעדה חייבת לשמור על הרצף. מסעדה שהשקיעה בעיצוב הפנים, בשלט הכניסה, בסטיילינג של המנות ובתרבות האירוח חייבת לשמור על אחידות גם בכל הקשור לתפריט. ברגע שלקוח מקבל הבטחה מסוימת שנקטעת על ידי תפריט שמעוצב באופן לא מושקע, או לחלופין מעוצב באופן שמנוגד לקו הכללי של המסעדה, נוצר דיסוננס. כמסעדנים, אתם ממש לא רוצים שהלקוח ירגיש פתאום חוסר התאמה, או אי נוחות לא מודעת, דווקא בשלב שהוא אמור לבחור מה לאכול וכמה כסף להשאיר במסעדה שלכם.

אז מדוע עיצוב תפריטים הוא דבר כה חשוב?

התשובה לשאלה זו היא שבראש ובראשונה, סועדים לא ממש קוראים תפריטים. הם חווים תפריטים. הם פותחים, מעלעלים, עוברים על הכל במהירות של דקה, שתיים, לא יותר. אין פה הרבה סבלנות – הלקוחות לא באו לקרוא, הם באו לאכול וליהנות. הם רוצים חוויה. תפריט מעוצב היטב הוא תפריט שמעניק חוויה ולא מעמיס על הקורא. תפריטים ארוכים מדי, גדולים מדי, עמוסים בפרטים, לא עושים את העבודה. תפריטים ללא סדר וחלוקה ברורה בין המנות, נוטים לבלבל ויוצרים תסכול מסוים ואי הזמנה של מנות.

עיצוב תפריט של מסעדת גוסטינו

אז איך מעצבים תפריט בצורה נכונה?

מה כן עובד בעיצוב תפריט? שאלה מצוינת. נתחיל בפשטות. ריווח בין המנות, תיחום בין הקטגוריות השונות, שימוש חכם בצבעים שונים לקטגוריות שונות, גודל וסוג פונט שמותאם לקריאה מהירה (ורעבה…), גודל התפריט

הינם פרמטרים חשובים מאד. הנהלת המסעדה חייבת לקחת את הפרמטרים הנ”ל בחשבון בבואה לעצב את התפריט, ולהגדירם במדויק בהתאם לקהל היעד של המסעדה. ככלל, עיצוב התפריט חייב להיות מותאם לקהל היעד אליו מכוונים.

עכשיו לטיפים למתקדמים

  • תפריט הוא כלי מכירה ואף יותר מכך – מדובר באיש מכירות לכל דבר (מבלי לזלזל במלצרים כמובן, שגם להם השפעה גדולה). לכן ישנה חשיבות גדולה מאד לאופן סידור המנות על התפריט ועל מיקומם של המחירים ביחס למנות, כולל התייחסות לצבעים ולפונטים. שינוי פונט ביחס לקטגוריה ספציפית יכול לשנות סדרי עולם. צבע מגרה את העין, ולכן שימוש מושכל בצבעים ביחס למנה או קטגוריה יוצר תשומת לב.
  • מיקום המנות ביחס למחיר שלהן חשוב מאוד – יש לדעת בדיוק איפה למקם את המנות היקרות ביחס לזולות יותר.
  • אנו ממליצים לקחת בחשבון תיחום בין קטגוריות המנות השונות, תוך הבלטה של אותן קטגוריות/מנות שאתם רוצים שהסועדים יזמינו. זה יכול להיות אגף הקוקטיילים, מרק מסוים, מנת הדגל של המקום או כל דבר אחר. מה שחשוב הוא שתדעו שהתפריט מסייע לכם לכוון את הסועדים אל הפריטים שאתם רוצים שהם יחוו במסעדה. אתם כמובן צריכים שהכל יהיה בהתאמה מלאה לפרמטרים כגון תאורת המסעדה ביום ובערב, גודל התפריט וסוג הנייר. אם תעשו את זה נכון, ההשפעה על רווחי המסעדה עשויה להיות משמעותית ביותר. מדע כבר אמרנו?

צוות סטודיו ברעם מביא עמו ניסיון משנת 1996 בעיצוב מסעדות ובתי קפה, לרבות עיצוב תפריטים, עיצוב פנים, עיצוב לוגואים ועוד. לימור ברעם, בעלת הסטודיו, חיה ונושמת את עולם המסדענות שנים רבות. בעלה, דוד ברעם, הוא שף ומסעדן בעל ותק של מעל לעשרים שנה בתחום. לאחר שנות ניסיון רבות בעיצוב תפריטים, חשוב לנו שתדעו שבעזרת תפריט שבנוי ומעוצב נכון, תוכלו להגדיל את המכירות של המסעדה שלכם. אנחנו מדברים מניסיון – גם של הלקוחות שלנו, וגם שלנו.

בין אם מדובר בעיצוב תפריט ארוחות בוקר, תפריט עסקיות, תפריט ערב או תפריט משלוחים, עליכם לנצל את הפלטפורמה השיווקית הכה חשובה הזו לטובת העסק שלכם. לכל תפריט קטן יש השפעה גדולה

התקשרו עוד היום לטלפון 09-7744802

ובקשו את לימור ברעם – מנכ”לית סטודיו ברעם.

projectImage
projectImage
projectImage
qleft
qright

הלקוחות שלנו מספרים

לא כמו האופי הישראלי שנוהג לדחות ולדחות. הכל נעשה בזמן מאוד קצר ובתוצאות שתמיד משביעות רצון.

עידן ירדני, מנהל שיווק מסעדת “שגב"
qleft
qright

הלקוחות שלנו מספרים

התוצרים מדברים בעד עצמם, נראות אחידה מחד ומגוונת מאידך, תוך עמידה בלו"ז ותמיד בשלווה ובאדיבות.

ליאת ליפסקי, מנהלת מועדון יולדות "המרכז הרפואי מאיר"
qleft
qright

הלקוחות שלנו מספרים

העבודה בוצעה תוך התאמה מקצועית וגמישות לצרכינו בפרויקט. התוצאות היו בהתאם וגרפו מחמאות רבות.

נורית לוי, חברת N-trig
qleft
qright

הלקוחות שלנו מספרים

עבדנו אתכן על פרוייקטים מגוונים ובכל פעם הותרתן בנו חווית לקוח יוצאת מן הכלל. ללא תלות בעומס העבודה בסטודיו, תמיד שידרתן לנו את תחושת "הלקוח היחיד".

טלי כהן, מנהלת שיווק, חברת NeuroTech
qleft
qright

הלקוחות שלנו מספרים

אות העיצוב - האתר מאוד יפה, כולם מתרשמים מהעיצוב , קל מאוד להתמצאות ונוח לשימוש

גיורא אוריין, אות העיצוב
qleft
qright

הלקוחות שלנו מספרים

it’s a very professional and attractive profile it came out very nicely.

tal aviation
  • LogoSlider
  • LogoSlider
  • LogoSlider
  • LogoSlider
  • LogoSlider
  • LogoSlider
  • LogoSlider
  • LogoSlider
  • LogoSlider
Top